Summa sidvisningar

måndag 18 april 2011

Ännu en vecka har gått

Och det är våår på riktigt nu!!
Jag gör en ny variant på inlägget i dag får vi se =)

Tisdag: Ja har ju jobbat nattet till tisdag så i dag blev det inte många knop,innan jag fick lägga mej kom en comhem gubbe o kolla mitt internett som krånglat,bytte lite sladdar o antenn utag så nu vekar det funka.
Annars har jag inte gjort mycke,var ut till hästen en stund o borsta o myste med honom.
Ja och så var jag o Inger påett Core pass som våran andra syster är instruktör i.skit jobbigt.
Pine fick tvätta fötterna i dag.

Onsdag;I dag blev det stallet på fm,fick sällskap av Anna-karin o Millan.Vi gick lillrundan,
Blev lite social träning i broby,där vi fick stå still o vänta medans ak prata med sin bror o bar ut en soffa,Pine stod lugnt o titta,så det gick bra,
Sen blev det ett extra pass på jobbet 16-20.och i dag har jag en fruktansvärd träningsvärk!!



  Torsdag:I dag blev det åter en tur till stallet med ak o Millan.Blev lillrundan i dag med,hitta fina tusselago i dikeskanten,myysigt.
Blev åter ett pass på jobbet med Möte först o sen en kvällstur,
Och det bästa av allt.Färjestad tog sm guld!!!




Fredag:I dag skulle älskade Mimmi fyllt 22 År.saknar dej i massor!!


I dag blev det en härlig ridtur med Karin o Leon.Och i dag ändra vi på rutinerna så i dag har jag verkligen bara lullat med.Leon fick ta täten i dag och det gick riktigt bra,och då var Pine nöjd när han slapp gå först o ta alla beslut,Fast dom fick turas om så ibland gick pine först oxå.
En mycke trevlig tur hade vi alla fall.
Skulle igentligen jobba natt,men tagit semester i helgen,för nu är det lilla vm helgen i hanboll,och jag är handbollsmorsa.

På kvällen var gubben o hugo på Guldfesten på torget i karlstad med färjestad,jag fixa tacopaj tills dom kom hem och sen blev det så ska det låta,ett trevligt program,och så kul o sjunga med=)


Lördag: Lilla vm hela dagen,Grabbarna spela två matcher,förlora en och vann en.
När dom var o luncha hann jag o Nina även hoppa in på folketshu  o titta runt på vård o omsorgsmässan.Det var trevligt.
Och kvällen fick jag o Nina stå i en kiosk ute vid A9 där gästlagen sov.
Gubben o Hugo var till badhuset,en bada och en var på föreläsning.
Så för mej blev det soffa o körslaget,med chips och must =)



Söndag; Ungefär lika som i går,stod i kiosken i stenstalid hallen,hugo spela två matcher,tyvärr kom dom inte till final.På em kvällen,var det avslutning uppe i björkvallen.
alla var rätt trötta här på söndag kväll o somna sött.



Hugo o jag grilla korv till kvällsmat.

Måndag; Ja idag hade jag ännu en ledig dag,så det blev såklart stallet o en ridtur =) Och fika med mamma o pappa o systra Inger. myys.Inger o Fangis följde sen med på en powerwalk promenad med mej o pine,för i dag var han pigg o framåt,o ohyffsad,Gnägga o höll på,kasta med huvudet o små stussa,men det sluta med att han fick jobba destomer,så det var en trött o varm häst jag kom hem med som gladiligen la sej o rullade i leran så fort han klev ut i hagen,gott för honom det.
var meningen jag skulle med inger på ett steppass i kväll,men valde o ta på mej löparskorna istället o ta min premiär runda i spåret i stället,men i dag blev det bara ett varv (2,1 km) Bäst o börja lugnt har inte tagit ett löpsteg på vääldigt länge.
Men nu är det kvällen igen,och jag ska krypa ner i soffan en stund,i morgon är det jobbdax igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar