Summa sidvisningar

torsdag 10 februari 2011

Mera snö då.

Ja och nu får jag nog säga att jag är nöjd på snö oxå.Räckte med det som var,behövde alls inte komma mer för min del.
Jaja det är ju vintermånad än så det är bara o stå ut.Men roligt o köra bil var det inte i dag.

Har inte hänt mycke på fronten,bara jobb,kurser ,hästen jobb,kurs ,och hemmet såklart.
Helgen som var bestod ju av idrott med sonen,Lördag Hockey och söndagen Handboll.

Men det som är bra med snön är i alla fall att Jag o Pine kommer ut på många pulsande ridturer i snön på gärdet o i en hage,
Perfekt o jobba i snö,då orkar dom inte tjafsa så mycke.
Så nu är vi på G jag o Pine,denna vecka har vi redan varit ute tre gånger,en i hop med Karin o Leon.
Men det som känns bäst är att i onsdag kände jag äntligen igen att åå va härligt det är o rida ,Pine kan gå på halvlånga tyglar nu o luffsa runt i snön utan o syressa upp sej.Härligt.

Lägg till bildtext
Och även i dag var vi ute i snöyran o pullsa runt i snön,men det var mysigt det med.

En snögubbe
Men när jag skulle hem körde jag fast i snön på stallbacken,kom varken framåt eller bakåt,
som tur va ,var min bäste pappa hemma o tog traktorn o ploga åt mej så jag tog mej ut till vägen.

Nu hoppas vi på att det vänder o våren kommer,fast hörde mumlas om -17 i helgen.

2 kommentarer:

  1. Var nog bara osanning i det mummlet tycker jag vi bestämmer oss för. Uppehåll, sol -5. Sa de nog.Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag som hade hoppats på att det inte skulle bli mer snö. Håller med att köra bil idag var inte roligt.
    Hästarna här gillande inte snöfallet. En gång i tiden hade jag en liten ponny som älskade snö. Han brukade bli hel tossig när det var snö. Det blev många vilda rundor i skogen, särskilt när det var nysnö. Visst är det härligt att rida även när det snöar.
    Jag har också hört att det ska bli kallt till helgen. Här har det regnat ikväll så det blir jättekul när det fryser.
    Ha det gott!!!!

    SvaraRadera