Summa sidvisningar

söndag 8 september 2013

Nu måste jag få säga!!

Är så innerligt trött på dessa dieter som haglar ut i Tidningar och lurar alla att gå ner i vikt!

Va är det för fel på vanlig hederlig husmanskost i normal mängd .

Jag vidhåller att den bästa viktnedgången
Är att äta tallriksmodellen och motion.

Och Träning behöver inte överdrivas heller.
Promenader för den som vill och hårdare träningar för dom som vill det .

Kanske tar lite längre tid och man får kämpa lite mer för sitt mål.
Men det är sen lättare att hålla vikten .

Och sen är det inte bara för viktminskning man ska äta och motionera.

Utan för att kroppen ska må bra och förhindra sjukdomar.

Och sen det farligaste med att det hela tiden skrivs ut om viktnedgång och dieter är alla unga som redan har en konstigt syn på detta med vikt. Och utvecklar Anorexia/ Bullemi mm 
Finns så många med ätstörningar pga av detta och mår dåligt.

Ja, jag är också en som kämpar med min vikt och vill motionera.
Men, jag kan hålla det på en hälsosamnivå.
 
Och är inte ute efter att få en kropp i xxsmall storlek.

Sen är det så att smala människor har ofta sämre värden som blodfetter och kolesterol mm, just för dom mixtrar med maten och inte får i sej rätt näring !

Nä , njut av livet i måttliga mängder och motionera!

Tallriksmodellen / Motion!!




Rörigt inlägg och detta är min åsikt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar