Summa sidvisningar

tisdag 22 mars 2011

Dax för ett litet inlägg nu då ;-)

Jaa nu känns det att det är våår i luften.
I dag har jag haft en ledig dag,göttans.

Dagen började med stallsvängen så klart.Började vår städa lite utanför stallet,kratta bort lite bös o lort.
Forsatte sen i hagen o kratta bort massa höbös,men det hann jag inte klart med,så det får jag fortsätta med en annan dag.
Sen kom Karin ut,så då blev det en härlig ridtur i strålande sol,om än lite blåsigt på vissa ställen.Men nästan barmark överallt o blött o kladdigt,precis som det ska vara på våren !! Ja för i dag tog vi våran sk islandhästrunda,pine o jag har knappt varit ute på vägarna i vinter så det var ju oxå himla mysigt





Sen var det hem o sätta in älgsteken i ugnen,första gången i mitt liv jag gör stek ;-) ,Men har ju köpt en sådan bra tupperwear gryta för ugn så det var ju göör enkelt.
Ida o Hasse var hemma och åt.Så i dag var vi alla samlade utan Hugo som var på hockey träning,vid matbordet,riktigt mysigt. En god sås och potatis o morötter blev det till oxå.

Sen var jag o Ida till Hennes kompis Jossan o kolla lite hästsaker som hon ville bli av med,så lite kom med hem som ska provas på Pine.



Och Måste ju skriva om Klassfesten vi va på i fredags ;-)
Vi hade lite förfest hos Susanne och sen bar det vidare till Mastmagasinet där vi fick god mat o kaffe o kaka.
Vi var 10 eller 11 st från våran klass,tror vi var 20 i klassen ??
Mycke trevligt o träffa alla,och även dom som gick i paralell klassen.Men mycke dryck blev det ,så lördagen var seg !! Men jag örka i alla fall ut till hästen lite senare på em ;-)

Dax för lite party då!!

Gänget samlat hemma hos susanne

Så här blir man av teqila

3 kommentarer:

  1. Vad skönt med en ridtur ut på vägen nu när vårkänslorna kommer fram. Är så härligt att ge sig ut på turer nu när våren är här

    Vad kul med klassträff. Hörde att min kära svåger hade "lite" promillehalt på morgonkvisten :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Tyvärr så gjorde de inte så mycket :(

    SvaraRadera
  3. Jaa det är vår! Kul hade vi 11 av 29(!) ;) klasskamrater.

    SvaraRadera