Summa sidvisningar

söndag 12 juni 2011

Funderar

Ja,då är det en dag kvar på arbetshelgen.

Varit ut till hästen i dag,men i dag var vi inte i fas med varann,Pine var mer orolig redan i stallet i dag,märks på en gång vilken sorts dag han har.

Försökte oss på lite Nh men blev pannkaka av allt i hop.

Och nu måste jag hitta en lösning,har ju aldrig någon o rida ut med längre känns det som.Och vi är för fega själva jag o pine,vill inte riskera nått,eftersom Pine är så otrygg när han är själv ute.
När han har en lugn dag funkar en skogs sväng,men han behöver ju jobba o bli trött oxå.
Och jag tycker alldeles för mycke om Pine för o byta ut han,kommer inte på frågan.

Medryttare,nja,då vill jag ju ha någon jag känner o vet vem det är,och alla mina duktiga vänner har ju redan fullt upp med sina egna hästar.

Hyra in mer hästar i stallet,som är lugna o trygga,så det finns mer ridsällskap o välja på?? jo men då blir det jobbigt för pappa.

Flytta Pine till ett annat stall?? nä vi har det ju trots allt bra o mysigt hemma hos pappsen.och en underbar stallkompis,som jag inte vill byta ut =)

Nä är väll helt enkelt o göra honom lätt o lasta,så man kan åka runt till kompisar o rida ut med dom,och även åka o ta lektioner och låta det ta den tid det tar o inte skynda på.

Ja det löser sej väl,Mimmi o jag blev ju inte trygga med varann över en natt heller.

Jaja,det löser sej väll,men ibland blir jag lite depp,vill ut o rida långa härliga turer ihop med min lilla häst!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar