Summa sidvisningar

fredag 10 juni 2011

Livet känns bra.

Ja,det gör det,allt flyter på i sin gilla gång,med hästar,jobb,familj o lite nöjen i bland förutom hästen.

Fasting helgen var jag på lite tjej fest o sen utgång till öltältet o the pub,om det va kul,nja så där,men hade i alla fall ett härligt sällskap.

Annars är det mest hästen som ni vet.Har haft två underbara dagar i hop med min lilla häst.

Har kommit en ny tjej till stallet som är medryttare till karins häst Leon,så Mia som hon heter o jag har grejat lite med hästarna, Karin är lite invalid efter en liten olycks händelse med Leon,men är snart ok igen som tur är.
I går hade vi Nh träning med hästarna,fick kliva på presenning o kliva på o över en last pall o lite andra trygghets övningar .





Sen hämta jag Anna-karin,så då blev det ett ridpass,men jag fick inte rida så länge,för ak tog över o hoppa upp ;-) Och ja Pine kan allt en del,bara den som sitter på vet va den gör,jätte duktiga va dom ,men en trött häst var det efter denna dagen =)
Sen blev det lite hö hämtning i hop med pappa,vill ha lite hö hemma,även om dom äter mest gräs,men dom går ju fortfarande in på nätterna.


I dag blev det oxå en tur till stallet,så jag o Mia var ute på en skogsrunda med hästarna.Var rätt blött i skogen,inte på backen så mycke men på träna ;-)
Blev i alla fall en mysig o lugn tur,Det tyckte Pine om efter gårdagens slit pass.



Men nu har jag min jobb helg framför mej,så blir mest jobb i helgen.

Gubben o Hugo är i karlstad på inspelning av Gladiatorerna,så dom är nog inte hemma än på några timmar,
så det blir en lugn kväll framför tv med micro popcorn.

Fridens Liljor alla som är inne o kikar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar