Summa sidvisningar

söndag 7 november 2010

En Lugn Helg

Har det varit.

Inte många knop inte.
Fredagen var det ju ridning o lite städ på schemat.Gubben kom ju hem så han följde med Hugo på hockey träningen.

När jag städat så la jag mej o titta på ett par avsnitt av svenska hjärtan,har snart plöjt igenom hela serien.
Och sen var det mest tv hela kvällen.

Lördagen var jag ute o jobba ett extra pass 7-12.
sen var vi iväg o firade sväefar som fyllde 75 år,fick smörgåstårta .jätte gott.

På em/kvällen var Jag o AK o natta hästarna för pappsen var ute o roade sej.Ak var med mest för jag behövde en hästhållare när jag skulle tvätta o kolla till såren,han trampa sej ju på en hov när vi red i skogen i fredags,och efter turerna med Mimmi o hennes stick sår är jag nojig o mycke noga o se till såren Pine får.Han har ju ett på knät oxå som det blivit en skorpa på som ak inte kunde låta bli o pilla bort ;-)
Pine tycker det är så jobbigt när vi pillar o tvättar hans sår så det kryper i hela kroppen på honom,han är såå söt min lilla bäbis ;-)
Men det är så rofyllt o natta dom små  liven,stå o bara lyssna när dom tuggar sitt hö .

Kvällen bestod av travtittande,men det sprack ju,endast 4rätt,vi spelar i hop på jobbet varje lördag.Man vet ju aldrig,plötsligt händer det ju säger dom och vi kanske vinner storvinsten.
sen köpte Johan hem Hockeymatchen mellan Färjestad-Luleå,men Färjestad förlora =(

I dag Åkte Hugo o Johan till Grums,Hugo spela match där i dag och dom vann!! Duktiga grabbar och tjej.
Jag passa så klart på o åka till stallet o mocka o greja,sen kom Karin så vi tog oss en ridtur
Blev en lugn tur i ett underbart väder o en kanon duktig Pine som tog täten o gick fram överallt ,visserligen frustande o pustande där han tyckte det var lite jobbigt,men inte ett stopp.
Man får jobba med honom hela tiden så han inte hinner tänka på otäcka saker,serpentiner o sidoförflyttningar,halter ryggningar mm.

Pine har fått ärvt Mimmis fina Grimma <3

Sen har jag inte gjort så mycke mer i dag,tvättat några grimmor,o lite tvätt o disk o undanplock som alltid hör till ett hem.

Nu har vi avslutat kvällen med lite god mat,fläskfile o klyftpotatis med bea sås o persiljesmör.

Och så har jag varit iväg o köpt mej en choklad kaka för o ta farväl av mitt gamla liv,för i morgon börjar ett liv utan Godis o dricka,jag tror nämligen jag är socker beroende!! så då får man bara tvärsluta med godis o sånt.
Har även fixat bra musik på min Mp3 för nu ska jag ta fram mina stavar o gå och även ett o annat spinningpass,sen fick jag tips om gympa i ölme som skulle va bra så det får jag nog prova oxå.
Det är ju så mörkt nu efter fyra så nu blir det ingen ridning jobbdagar till fyra,så då har jag tid o ta upp träningen igen. Önska mej lycka till ;-)

3 kommentarer:

  1. Lycka till! Blir alltid lite avundsjuk när nån är så där präktig. Men sen tänker jag att det går snart över och allt blir som vanligt. (inte mycke till stöttning från mig inte)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Stavarna kan du ta med hit någon dag. Lättare vara 2 när det ändå är mörkt. Just ja, du bor ju i stan. Ester och jag får komma till dig :)

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra ide o ta mörker promenader i hop syster .Måste ju bevisa för Marianne att det inte går över denna gången ;-)

    SvaraRadera