Summa sidvisningar

måndag 22 november 2010

Snart så.

Är det första Advent  och alla är så duktiga o bakar o gör dörrkransar o allt möjligt!!Utom Jag!!

Men jag gör en massa annat.
Fredag fyllde Lilla H 11 år,så vi hade lite kalas på kvällen för han.Men nej jag baka inte eller gjorde tårtor,det fick Bagarn i Malmen göra.
Denna hatt önska han sej mest av allt ;-)

en del av kalas gästerna
Dennan

Ida o Hasse
Men jag städa o feja här hemma innan alldeles själv;-) Och som alltid blev det ett glatt o trevligt kalas när alla samlas i tjocka släkten ;-)



Ego bild ;-)







Lördagen gjorde jag inte så mycke,men var härligt alla barna var hemma + Hasse så det var fart o fläkt här.
Var ut till stallet o myste med min lilla häst oxå förståss,Men ridningen avstod jag,inte fått snösulorna än

Lagade mat åt oss när Jag kom hem,Älgbiffar ,potatis.och rödvinbärsgele.gott.

Mamma o pappa kom ju med en massa härligt Älgkött.

Jobbade sen ett natt pass åt en kompis,var ju igentligen min lediga helg men men.
efter natta jobbet var jag o väckte hästarna o släppte ut dom,pappsen ville va lite ledig o åka bort,så han fick väl det ;-) passa på o göra stallet på en gång oxå,så pappa skulle slippa det när han kom hem,vet att dom brukar va lite slitna när dom sovit borta ;-)

Sen sov jag gott några timmar kan jag lova.
Och när jag vaknat till liv bar det av på Kalas,Johannes har fyllt 15,som vanligt hoss Yster fick vi mycke mumsigt o tugga på.

Hann även med o åka till ishallen o titta på Hugos hockey match.

I dag har det varit jobb o ett spinning pass,jädrar vilket pass det var i dag,men himla kul o jobbigt.
Sen fick det bli hem o laga mat,köttfärssås o sphaghetti blev det i dag.
Nu blir det kvällen helt slut i både huvud o kropp.Ska ju orka jobba i morgon igen.
Men sen blir det ledigt i två dagar som får bestå av Häst o Adventsförberedelser,för helgen jobbar jag så bäst jag är klar med allt då.
Ida spelar .Hugo fick ju en förstärkare oxå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar