Summa sidvisningar

måndag 1 november 2010

1 november

Och Hugo har höstlov,vilket han spenderar i ishallen på degersteds hockeyskola.så i morse var det samling 7.45.
jag åkte hem en stund o la mej på soffan o somna en timme,var ju rätt gött men tappa lite få nått gjort tid;-)

Åkte så klart ut till hästen en stund,tog in honom i stallet o gjorde oss i ordning för en rid tur,har kommit på att stänger jag stalldörrarna så är han hel cool i stallet även när han är själv.
Vi fick oss en härlig skogspromenad med sol.och kan säga att i skogen var det ingen siraps gång eller några stopp ,utan full fart framåt endast ett rådjur som hoppa upp blad träden då tog det tvärstopp,men bara han såg va det var så spida han på igen.en trevlig tur blev det,inte så lång men vi kommer ut själva i alla fall =)

Sen åkte jag till Åsa o drack kaffe,var såå längesen jag var där.där var även en tvåmånaderstjej som låg o sov hos mej hela tiden jag var där,gott o snosa bäbis lite grann,men kändes bra att man kunde lämna den åter när man ville ;-)
så i dag har jag bara varit hemma en kortis o hängt tvätt o lite vanligt undan plock,för åkte till ishallen vid fem då hockey skollan var slut och Hugos vanliga träning börja,så satt o drack kaffe medans jag vänta att det skulle va slut.kl 19 var han klar med dusch o allt.
så nu har jag en trött grabb som ska få ta kvällen nu,för i morgon är det samling igen kl 07.00 ,så blir en tidig morgon för oss,själv ska jag jobba 7-16.

God natt

3 kommentarer:

  1. Härligt med barn som är kropsligt trötta på ett lov.

    SvaraRadera
  2. Kul att få göra nåt lite extra när det är lov.

    SvaraRadera
  3. Ungarna behöver röra på sig och inte bara sitta vid datorn som ungeherrn gör här. Fast i tisdags blev ha utkörd på rådjursjakt. Ikväll blir han tvungen att följa med till hästarna och gå med mig för att lägga ut åtel till vildsvinen för det verkade som om det var någon på åtelplatsen när jag var ute tidigare ikväll. Så hunden och jag vände hem igen.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera