Summa sidvisningar

tisdag 23 november 2010

Häst häst


Den 28/12 ska jag va med på sk trimmdressyr på crk med ridskole hästen sissi =)Det är lite som privatlektion,fast man får låna ridskolans hästar,
 Lurade med mej Erica på detta eftersom hon är van ridskole elev;-)
Så det var hon som valde ut Sissi till mej för att det är en trygg gammal dam.
Det kommer va max 4 ekipage i gruppen som rider och man ska alltså trimma sina dressyr kunskaper,och det är det det kniviga kommer in,Eftersom jag varit skogsmulleryttare i typ 20 år,så va fasen ska jag slipa på !!
Men men det löser sej nog och kul ska det bli .
Och i framtiden är det tänkt att jag ska ha min egen lilla häst på detta.
Tanken är att om jag rider på crk i bland o skaffar mej kött på benen,så är det lättare o träna med Pine sen på dom kunskaper jag lärt mej på crk.(Är planen i alla fall)
Har ju hur många gärden som helst o träna på .
Och sen är det bara det största problemet.Lastträningen.Men får börja lite smått o förisiktigt så ska nog det funka oxå,han har ju varit lätt o lasta förut i sitt liv.
Kul för er va o läsa min hästblogg ??;-)
Men jag tycker det är kul =)=)

Nu ska jag va ledig två hela dagar o då blir det häst,advents städ o träning.
Ha de .

2 kommentarer:

  1. Vad hjärtat är fullt av skriver tangentbordet.....eller hur var det. ul med nya utmaningar. Dressyrlektionerna menar jag. Har du aldrig gått på ridskola alltså?
    Ha en riktigt skön advent.Kram

    SvaraRadera
  2. det låter spännande, och lite nya tips kanske=)

    SvaraRadera