Summa sidvisningar

onsdag 29 december 2010

Dåligt med uppdatering.men nu så.

Hoppas alla haft en härlig Julhelg.Det har jag haft.Blev en liten ny tradition,eller rätt stor tycker jag.I år fira vi inte Jul i Elofstorp hos mor o far.Utan hos storasyster Bettan.
Men det var jätte mysigt o trevligt.
Och efter det var det Dax o åka till Johans föräldrar o fira,med julklappsutdelning o julgröt.
Man äter ju så man storknar denna dag.
Mycke klappar blev det och säger som syster man får mer själv nu när barnen är stora.
Den bästa om man får säga så var den jag fick av Ida ,en sodastream,har jag velat haft jätte länge.
Fick även lite smycken ,jätte fina,o ljuslyktor,vantar o mössor mm
Stor Julbordet
Juldagen o Annandagen jobba jag.



Ja hästen har det varit lite dåligt med,ja jag har varit där o mockat o pysslat,men inte ridit så mycke,har ju varit så kallt.
Men nu är han ordentligt skodd med snösulor,så nu är inte snön något hinder i allafall.

Min Tomte Nisse

Men i Går red jag först Pine,sen var Hovslagarn på besök och sen bar det av till Ridskolan för ett trimmdressyr pass med Maria Brunsgård.
Fick rida en ridskolehäst som Heter Lady Jump.Snäll o stor dam som tog väl hand om mej
Var jätteskoj o få rida en häst som kan en del,så jag galopera o trava på volt i ca 45 min.
var rätt trött efter detta och inte för o tala om hur min kropp mår i dag!! Känns verkligen att jag inte ridit så hårt med min häst,varenda muskel i min kropp känns i dag,så morgon dagen vågar jag knappt tänka på;-)
Men det var det värt.
Träning i ridhuset.KUL



Lady Jump.Lika snäll som stor



Så i morgon ska Pine få sej ett tränings pass så jag får utöva övningarna vi gjorde i går och jag får mjuka upp min kropp igen.



Till sist vill Jag önska alla ett Gott Nytt år i fall jag inte hinner Blogga innan Nyårsafton.

3 kommentarer:

  1. Ja det är inte lätt o hinna med allt man vill! men du hinner ju med ganska mycket ändå=) roligt med ridlektion! kul o få lite inspiration o ideèr spännande o testa på Pine sen=) Och som sagt, en trevlig Jul har vi haft! ha det bra Och GOTT NYTT ÅR =)

    SvaraRadera
  2. Man kan inte vara nog tacksam över att ha en familj att fira jul med. Och du och jag har ju båda haft en Bullerbyuppväxt.Mycke minnen som dyker upp. Vi bored göra ett nytt försök med att du o Annelie ska komma hit. Kram och gott nytt 2011

    SvaraRadera
  3. Ja Marianne det måste vi göra snart !!

    SvaraRadera