Summa sidvisningar

torsdag 2 december 2010

Ont om tid

Har jag för min blogg,men då och då hinns det med.Men har ju inte så spännande liv o inte så mycke kloka tankar o dela med mej av heller .

Men kan ju tala om att jag var med på en bussresa till Ullared i tisdags.Bussen rullade i väg från kristinehamn kl 6.30 och vi var framme ca 11.00.
Kan säga att detta var inte riktigt min grej,vilket jag misstänkte från början.
Alldeles för stort o rörigt o alldeles hysteriskt,och handla gjorde jag fast inte så mycke som mina arbetskompisar =)
Men fick lite hästsaker så klart och lite annat smått o gott som ska bli utfyllnads julklappar.

Pine köpte jag Röda senskydd och röda Boots till ,så nu kommer han va så snygg på våra ridturer.
Fick mej en snygg väska oxå som jag blev mycke nöjd med.
Hem färden började kl 17.00 o var väl åter i staden vid strax efter 22.00 så blev en lång dag.


I går efter jobbet var jag till min lilla häst,fixa stallet o tog mej en barbackatur i lilla inhängnaden,det var spännande,första gången på Pine så kände mej liite vinglig och är glad han var snäll o gjorde inga skutt med mej,för då hade jag fart i backen =) Men kul var det så det ska göras fler gånger,tränar balansen bra med det.

Kvällen bestod av o stå i ishallens caffeteria igen.Halv fem till nio.


Jag har ju självklar gjort adventsfint här hemma oxå,men jag är ju inte som alla andra som bakar o kokar godis mm .Lite julmat får man väl göra,och så alla julklappar ska ju fixas så klart.


I morgon blir en häst dag.Ska flytta hem två gamla tanter på 28 och 24 år som ska bo i stallet ca tre månader,sk vintermånaderna.
Dels för vi behöver fler som värmer upp stallet och att Linda kände att hon vill ha tak över huvudet på dom i vinter,dom går annars på lösdrift,men blir det en lika kall vinter som förra året så är det nog skönt för dom o ha ett stall o komma in i.

Detta innebär ju att det blir lite mer jobb för mej o Karin.Vi tar nu mer eller mindre över all skötsel dessa tre månader,fast Linda är beredd o sköta sina helt själv,men jag tycker vi kan hjälpas åt så slipper vi åka ut varje dag. i alla fall med in o utsläpp. Så jag vill påpeka att det är inte pappa som ska få mer jobb.Han får greja med det han vill,för han gillar ju o pyssla oxå med dessa djur.

Sen blir det även en ridtur i morgon,har varit långt mellan ridpassen,det har ju blåst storm så fort jag haft tid o rida och då vill inte jag ut med några hästar.Blåst = hisspiga hästar .sk hästskrämmarväder.

Det var väl allt för denna gången.

Saknar dessa två oxå.Zelma o MimmiBus <3

1 kommentar: