Summa sidvisningar

tisdag 26 juli 2011

Liten uppdatering igen då.

Söndag:
Ja i dag har jag verkligen inte gjort något,så fort jag börja så hamna jag framför datorn igen =)
Men på kvälls qwisten åkte jag Till Anna-karin en sväng,fixa spotify åt henne,och eftersom solen titta fram en stund då så satt vi framför datorn ,-)
Sen blev det stallet,var meningen att AK skulle va lite instruktör åt mej när jag red,men när vi tog in hästen börja det spö regna igen,så det fick bli pyssel dag.

Avsluta kvällen med o äta Hamburgare o bröd ,sen blev det söffa.


Måndag:
Ja i dag blev det o fortsätta o måla lilla huset i ölme.



När jag var klar åkte jag till Mekonomen o handla bildelar,ska äntligen börja laga bilen,2600 kr kostade kalase,och är nog inte stopp där,lite mer små saker som ska fixas och arbetskostnad .

Men sen hade jag en trevlig o rolig stund.
Ingbritt kom o hämta mej,sen åkte vi till stallet o fixa i ordning Pine och sen vidare till Annsofie o låna Hennes Häst Elvis.
Vi börja med att jag red Elvis o Ingbritt Pine..
Elvis har inte varit riden nått på ca 1år,så han var rätt seg till o börja med,och sadeln satt inte bra ,så jag satt snett o ur balans helt.
När vi kom till skogs backen vid hållerud,börja han könstra med mej och eftersom jag satt så illa så kände jag mej inte bekväm i situationen,
Så till slut sa jag till Ingbritt, att nu byter vi häst,jag kan inte rida Elvis =)
Så det gjorde vi,fick lite hjälp av en gångare som höll i mot sadeln när vi klev upp =)
Och var en rätt go känsla o känna ,åå va tryggt o sitta npå min Pine=) Inget ont som inte har nått gott med sej.

Det nya Flug  täcket,var värt varenda krona!! Och Ingbritt



Ååå hej o hå,Jag o Elvis
Men vi hade en rolig o trevlig kort tur,och Elvis blev trött o svett på den korta promenaden och pine fick mycke social träning.


Och det bästa av allt,har köpt ett ridflug täcke åt Pine,och det verka funka bra,så inte ett dugg irriterad på alla insekter.Inte så han blev rabiat i alla fall utan att det gick o rida honom.


Sen blev det åter igen tv soffa


Tisdag:

I dag var det åter igen målar dag,det blir så fint,och vi ska nog hinna klart innan veckan är slut.

Karin kom ut en sväng,så vi red lite i hop i våran lilla Paddock =) Trevligt,täcket på o Pine var lugn o fin trots värme o insekter.

När jag ridit klart hade jag tänkt fortsätta med målandet,men det som gick o måla hade min göbbe målat klart.

Så åkte hem istället o dola lite,hängde tvätt,klippte gräset och sen gjorde jag en super god kyckling rätt.Het kyckling hette den på receptet,med ris till ,Mumma var det.

Nu har jag avslutat kvällen med o betala räkningar,och nu blir det bara en dusch o sen tv söffa igen.

I morgon blir det en dag hos Linda ,då hennes gubbe ska fixa en del saker på min bil,och senare på kvällen blir det kalas hos barnas Kusin Josef som fyllde 20 i lördags.

Ha en goer kväll alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar