Summa sidvisningar

lördag 23 juli 2011

Så sjung hej o hå.

Torsdag: Ja denna dagen bestod av stallet och fortsättning på projekt 1.
Tog mej an själva altandelen i dag,och den var inte o leka med kan jag säga,men bra blev det.
Men helt trött i kroppen blev ja minsann.

Nu är det bara mossan som ska bort med högtrycks tvätten,men det får bli en annan tråkig dag.

Före

Efter


Kvällen dracks  det lite vin,det får man när man har semester ;-)
Gubben drog på mastis,där rydell o qwick spelade,och jag fick besök av Nina en arbets kompis.

Trevlig o sitta själva med vårat tjejsnack,det behöver man ibland,prata om allt o inget lixom =)

Fredag: Lite trött,men det var ju självförvållat ;-)
Men vem har tid o va trött,inte jag.
10.20 kom Karin o hämta mej,dax o hämta hem Leon från Långerud.

Först hade dom ett litet ridpass


Karin o Leon


,och sen skulle vi lasta,och han som skulle va så snäll o lasta,gick inte på transporten.
Så vi fick ta till lite hjälp,och hej o hå,han stod på två ben o konstra sej,men in kom han och resan hem gick bra,och ut ur transporten gick oxå bra ;-)
Tror han var glad o va hemma igen.


Leon äntligen på hemma plan igen


Sen släpptes Pine o Leon i hop,och jag o Omar tog en promenad hem till Mösen

Allt gick bra,med några skräck upplevelser som orm o grodor ;-)
Tror alla hästar även här var glada att ordningen återställdes.


Malins alla hästar,charlie,Jonzzon,Omar


Kvällen blev soff grottning o film.Åsa Nisse,riktig kul var den faktiskt.

Lördag:
I dag blev det en ölme dag,greja lite i stallet.
Fick lunch o fika av mamma.
tom hugo var med i dag =)


Och i dag tog jag o hästen tag i det som jag bävat för länge,lastträning =)

Vi gick fram till transporten o han lukta lite på rampen,och sen klev han på med frambenen,och det var det jag hade som mål i dag =) Inget stressad alls,utan verka som han ville fortsätta in,men det får vänta lite,nu ska vi göra detta lugnt o fint o inget stress så det blir bra o funkar framöver.




Min duktiga kille =)
Nu sitter jag åter igen alena,med ett glas vitt o min rosa.
Gubben är på 40 årskalas.

Jag har tagit ett gött bad o målat tånaglarna sk egentid.

Hugo har natt kompis här igen .

Fridens allihopa

1 kommentar:

  1. Wow vilket jobb du har gjort. Snyggt blev det.
    Tror också att Leon tycker bäst om att vara hemma.
    Stressa inte vid lastning, det är så lätt att det blir fel. Fast ibland kan man bli överraskad. Vår gamla fjording avskydde transporter men en dag klev han bara på som om det var det naturligaste i världen.
    Trevlig kväll!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera