Summa sidvisningar

fredag 12 augusti 2011

En liten uppdatering.

Höst är det nu =) Vackert väder men inte samma värme.Gött tycker jag ;-)

Måndag:
Var jag ju som sagt o skulle göra framvagnsinställning på Bilen
Men se det gick inte,spindelederna satt på fel sida!!
Alltså vänster på höger o tvärt om =(
Min vanliga otur.Jaja

På Em tog jag med Anna-Karin till hästen så körde vi lite Nh med honom.

Men sen drog jag o Hugo till min syster Annelie på våran  mini semester.
Anneli var i bakar tagen som vanligt.


Men sen satt vi oss vid hennes stora mysiga bord o tog ett glas vin o bunkra upp med chips och Yatsy spelet kom fram
Jag,Anneli,Håkan,Johannes och Hugo spelade.
Och jag Vann ;-) tur eller skicklighet kan diskuteras ;-)



Efre det bänka vi oss i soffan o slog på Filmen Svinalängorna.
Jag tyckte den var helt ok,o sorglig.


Tisdag:
Var Anneli i bakartagen igen när jag klev upp ;-)
Men kaffet var klart ,så var bara o slå sej ner
Och sen blev det en härlig frukost som alltid hos Magnusson

Var med o levererade tårta o kaffebröd till en pratsam iten Gumma.
Sen var vi ut på en härlig promenad med Ester,och åter igen träffa vi två pratsamma damer som var ute o plocka blåbär.
Dom kände tydligen släkten på Pappas sida.
så nu har dom o prata om ,Annelie o hennes tvillingsyster =)

Vi hann även med ett litet em dopp i sjön,ja Jag bada inte men Ester,Hugo och Josef tog sej ett dopp.



Men blev inte så länge,åskan Mullrade.

På kvällen blev det räkfrossa o räkmackor .



sen poppa vi poppcorn o bänka oss återigen i tvsöffa för film.
Denna gången blev det Pay it forward.



Oxå en mycke sorglig o tänkvärd film.Se den om ni inte sett den.

Onsdag:
Regnet öste ner när jag vaknade.
Så Annelie o jag tog kaffe koppen med oss in i tvsöffa o slog på film ;-)
Bröderna karlsson,en hysterisk rörig film,men rätt kul ändå.

Efter det gick Systra o sydde en plastpåshållare åt mej



Och gjorde även en jättefin vinbärsgele burk åt mej.



Hugo o jag åkte sedan hem vid 11.30 tiden.Hockey träning i dag.


Tack Annelie för ett par härliga dagar hos dej.


Hästen fick sej så klart ett besök av mej medans hugo träna,blev borstning o mys,behövdes han såg ut som en lergök =)



Torsdag:
På Fm lurade jag med Inger ut på en promenad med mej o Pine.
Riktigt härligt höstväder,med sol o lagom temperatur.
Och Pine var så där riktig mysig o bara luffsa på som en gamal trygg häst,härligt.
Tack syster Inger för sällskapet =)

På kvällen spelade Färjestad o redbull salzburg uppe i Björkvallen.

Min uppgift var o stå i Grillen.
Och jäsingen va vi fick jobba,tur vi var sex st som hjälptes åt=)
Ett riktigt team work hade vi.



Fredag:
I dag är det tänkt vi ska ta tag i Hugos gamla rum o rensa,gubben är ledig,så blir förhoppningsvis en tur till tippen oxå.
ha en bra dag alla.


1 kommentar:

  1. Hoppsan, det här inlägget hade jag missat. Tack själv för trevliga semesterdagar. Alltid mysigt när ni kommer <3

    SvaraRadera