Summa sidvisningar

torsdag 4 augusti 2011

Lite uppdatering igen då =)

I Fredags hade vi en semester tripp till karlstad,blev en sväng till ikea mm.
Leta även skridskor åt Hugo,men det fanns inga i hans storlek.

På kvällen blev det ett kvälls dopp i mosarn,och sen hem o bädda ner oss på söffa.



Lördag:
Bar det i väg kl 9 till Sunnes vattenpark.
Helena o Marcus var med.
En strålande härlig dag,var där i åtta timmar o sola o bada.
Tog mej tom ett dopp i kalla Fryken,var enda sättet o bli riktigt avsvalkad.



Barnen hade mycke skoj o åkte både det ena o det andra som jag inte våga ;-)


När vi kom hem åkte gubben o köpte pizza till kvällsmat,jag hade ju vid ett svagt ögonblick lovat en kompis o följa med på torgfesten o kolla på Moniker och staffan Hellstrand.
Inte så värst bra o inte mycke folk heller,men vi hade trevligt ändå.


Hemvägen gjorde jag årets blunder,som en del redan läst om på fb ;-)
Lyckas missa trotoaren när vi gick o tjöta så jag ramla pladask i backen o slog sönder mitt knä,o byxorna gick sönder,och med det tror alla att jag var stupfull,men så var icke fallet,men men får väll bju på den incidenten ;-)
Johans cykel gick sönder oxå,och det var ju värst av allt ;-)
Men det var lätt åtgärdat så nu funkar den igen =)

Söndag:
Blev ju som sagt en lite seg dag,småpyssla här hemma.

På kvälls kvisten kom Karin O hämta mej ,så vi tog en härlig ridtur med hästarna,blev skogen o lillrundan,
Mycke imponerad av min häst som gick först o inte ett enda stopp,bara en vatten tanl i en hage som var lite otäck,och en grävmaskin vid broby,men broby var annars inga problem i dag,bara knalla igenom som ingenting =)

Måndag:
Blev det o måla färdig smedjan åt pappa så nu är det klart,och pappa är helnöjd =)


Tisdag:
Åkte jag till stallet kl 7.00 o red min lilla häst innan det blev för varmt o alla insekter vaknat.Red över bommar som jag lagt ut som ett s.Han gick riktigt fint på slutet.

Efter Lunch åkte jag,Hugo,ida och Hasse o bada en stund i jutviken.Mysigt.

Sen var dom med hem ,så vi grilla .
Så mysigt när alla är hemma,Dennis kom oxå hem o va med o åt.


Onsdag:
Upp i ottan igen,hämta Karin och iväg o red hästarna,
I dag tog vi ett pass på gärdet,och måste säga att det är så kul o märka att jag o Pine gör framsteg,han går i form små stunder bara man jobbar mycke med o böja o ställa o rida mycke i volter mm,så vi red mest i åttor i dag,både i skritt o trav.

Hem o fixa lunch,packa fika o bad korg o i väg till rasta där vi mötte upp syster annelie och sen i väg till björnruka o bada,


Var så himla kul,alla ungdomar var med utan Dennis o josef.men i stället fick vi med hasse,Martin och madde.Så vi blev ett stort gäng.

Och tror alla var nöjda med dagen,bada o kasta freesbi o boll i vattnet,och hasse o Martin som är typ 20 lekte i sanden,och sen grävde ner minstingen Hugo =)




En super bra dag =)



Tosdag:

I dag bestämde Annelie o jag träff ute hos mamma o Pappa,för o ta en dag o bara umgås med dom.

Blev fika o mat,och sen kom Johan o Hugo med fika bröd,så då fika vi igen.
Annars gjorde vi absolut ingenting ,utom o sitta o lata oss o prata.

Här hemma har jag heller inte gjort något mer än kört ett par tvättmaskiner o lagat mat.
Och nu tar jag kvällen för i morgon bitti kl 7 kommer karin o hämtar mej för åter en tur med hästarna =)

1 kommentar:

  1. Vad trevligt ni har det=)! och du, jag upptäckte ditt meddelande i torsdags väldigt sent=))! men det var ändå fullt upp tyvärr:( ha det gött! syster dyster ha ha

    SvaraRadera