Summa sidvisningar

onsdag 24 augusti 2011

Sjuklingar

Ja nu är tre av fyra sjuka här.

Först blev dennis genom förkyld,sen var Hugo i skolan två dagar och fick sen stanna hemma,Genomförkyld o halsont.
Och nu är Gubben förkyld o det är ju värst av allt ;-)

Och någon ridledighet blev det inte,
I går kväll åkte jag o karin ut o red lite på gärdet,sen natta vi hästarna,pappa o mamma var hos några vänner i skoghall.åter kommer i morgon.
Och oskar var o spred ut sanden på rid banan,Blir såå himla bra.




När jag kom hem hade mannen i mitt liv spacklat väggarna i mitt blivande tantrum,går sakta men säkert framåt med det =)



I dag har varit en låång dag.
Klev upp klockan fem o åkte o släppte ut hästarna,

Hem o tog en slappar stund med frukost ,titta på truetalant på tv3 play.
Rätt ok,så ska försöka följa det.
Lite vanligt hemma pyssel blev det förståss oxå.

Vid elva bar det ut till stallet igen,hovslagarn kom i dag i stället,men hann fixa stallet o rida innan han kom,.
Så idag premiär red vi på nya fina ridbanan=)





Det var tungt ,så får rida med försiktighet o inte för länge,Pine blev trött fort,Men en 30 min red vi,mest bara i skritt för o trampa upp sanden lite.
Träna även galopp fattning,men funka inget bra,kan va att han tyckte det var för tungt underlag.

Efteråt hade vi mysstund i stallet i väntan på Hovisen,

Pine vill gärna va nära <3

Hem o snabbluncha med Hugo o sen bar det i väg till jobbet,16-20 en alldeles lagom tur det.

Nu ska jag ta kvällen,upp i ottan,så jag hinner ett litet pass med hästen igen innan ännu ett kvällspass i morgon,fast då börjar jag 12,en riktig skittur är det tycker jag.
Hinner ingenting då.

Tjingeling på er.

1 kommentar: