Summa sidvisningar

onsdag 29 september 2010

Halva veckan gott igen då.

Ja va ska man skriva denna gången då hm ;-)

Ja denna vecka är jag gräsänka igen.Men går bra,man har fullt upp så veckan går fort.

Har haft lite ont i nacken o ryggen ,så var hos Petra o fick massage på Måndag kväll,o ojojoj vilken ond rygg jag har,kan säga att problemet satt inte bara i övre delen av ryggen,börja ända ner vid ryggslutet.
Såp på tisdagen var min rygg rätt öm,men det skulle den va säger dom som vet,då har det gett verkan.Så i kväll blir det åter besök.
Tisdagen var jag ut till min häst oxå,fick ak med mej,tänkte ta  ett rid pass,men skona min rygg så vi Longerade i stället,Pine gillar inte när man talar om för honom va han ska göra,blir sur o grinig,så han lyckas sparka mej på benet,men det var nog inte meningen ,för det syndes att han skämdes,och jag stod för nära baken,så vi blev lika snopna bägge två tror jag.
Men som detta skulle va nog då,nä då.Pine o Leon har bytt Hage med mycke mat i ,så i dag kom han inte fram när jag ropa på honom,det har han gjort jämt förut,så antingen var han djävligt sur på mej än eller ocå maten väldigt god.Men hur som helst när jag gick o hämta honom så slet han sej från mej för han fick för sej att nått var otäckt,o sprang tillbaka o mumsa gräs,så in efter kedjegrimmskaftet o hämta han igen,och nu gick han med utan problem,men när vi nästan var vid stalldörren så var det nått skrämmande igen,så försökte slita sej igen,men den gubben gick inte för nu var ja förberedd.så in i stallet kom vi,allmänt tjafsig på gången,men tillslut var vi färdiga för ett arbetspass.Fick jobba i sk paddocken först för o tänka o varva ner,sen red vi ut och det gick bra,trava mycke o jobba med sidoförflyttningar mm,så han fick inte en lugn stund o hitta på några mer hyss,så var trött o from som ett lamm när vi åter var hemma på stallbacken.
Pappa o jag bestämde att vi drar ner på kraftfodret,kan ha blivit för mycke så han har överskotts energi ;-)

Ja mycke häst blev det.Men det är ni ju vana vid.

Har även skött om mitt hem idag o tvättat o dammsugit o allmänt undanplock.

Så nu ska jag ta en köpp kaffe ute i det härliga solsken vi har i dag,innan det blir mattillverkning.Köttfärs,bacon o potatis gratäng.

Ha en forsatt härlig dag mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar