Summa sidvisningar

onsdag 12 januari 2011

Jobb,Häst,häst jobb

Ja så ser mitt liv ut och ja jag trivs med det,
övriga familjen kanske inte är lika förtjusta men men,jag hinner laga mat o köra Hugo på träningar mm oxå.

I Tisdags var jag tidigt till stallet.Hugo börja ju skolan igen ,så då passar jag på o åka ut efter jag kört han till skolan.
så blev o fixa stallet o fika så klart med mamsen o pappsen.

Sen kom Karin så då tog vi ett litet pass på gärdet med hästarna,men det var jobbig snö o pulsa i så Pine tänkte inte röra sej alls först,men sen kom vi i gång. En trevlig tur blev det.

Hem o laga mat så klart.Och sen åkte jag o hälsa på Ingbritt i hennes nya stuga.Bor jätte fint o har gångavstånd till stallet ,vilket oxå var super mysigt.Blev en trevlig kväll med mycke tjöt.

Nisse o Lola
I dag har jag jobbat delad tur,mellan arbetspassen hämta Jag Annakarin så hon hjälpte mej med Pine så jag skulle ta mej i kragen o rida utan hästsällskap.Bra o ha en hjälpreda i bland som sparkar en i baken så det händer nått.
Blev ett pass på gärdet i dag igen,och i dag gick det bättre o röra sej för Pine ,Kunde till o med jobba lite i trav.Blev ett roligt litet pass o Prinsen jobba på bra o gick riktigt snyggt stundtals,fast jag sitter som en kråka som vanligt,men jobbar på det med ;-)





Kvällspasset var fort avklarat,åkte o hämta hem en stelfrusen Hugo som varit hos en kompis,men problemet var att dom visst inte fick gå in när dom frös =( Så det var bara o sätta han i ett varmt bad o tina upp.


Nu tar jag kvällen i morgon bitti blir det stallet innan kvällspasset.
Linda som äger dom gamla tanterna åker på semester i en vecka så jag ska ha ansvaret för dom.Vilket förtroende =) Så i en veckas tid blir det stalljour varje dag.Men det gör inte mej ett dugg,balsam för själen o gå där o mocka o dola.

fridens Liljor på er

2 kommentarer:

  1. VA???? Fick de inte gå in när de frös???? Det låter ju helt galet!!!!! Hoppas han har tinat upp nu, stackaren!

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack, det hoppas jag med :)

    Vad hemskt att de inte fick gå in när de frös. Hoppas att han har tinat upp nu och han inte blir sjuk.

    SvaraRadera