Summa sidvisningar

torsdag 6 januari 2011

Slit o släp ;-)

Ja två lediga dagar har jag haft o jag är helt slut i kroppen ;-)
I fm åkte jag till stallet,tanken var att jag skulle hinna med stallet o ridningen,
Men när jag kom var hästarna inne så bara o klä på dom o släppa ut i snöovädret.
sen började jag mocka,men när jag skulle köra ut första dyngkärran insåg jag snabbt att jag var tvungen o skotta mej fram först till Dynghögen.Sen så slira vi på jag o skottkärran.
Ja så klockan gick och jag var ju tvungen hem o duscha för vi var ju bjudna på lunch hos mammsen o pappsen i dag.
När jag kom hem stod Gubben o Grannfrua o skotta snö för glatta livet så var bara o åter igen ge sej in i snöskottningen.Phu Det är härligt med vinter med vissa undantag ;-)
Men men sen bar det ut till ölme igen ,o nu var vägarna bättre plogbilen hade kört nu i alla fall.

Ätit gott o trevligt sällskap av två systrar med bihang o lilla Jeppe så klart.Och i dag hade jag hela familjen med inklusive Hasse.Och Mamma o Pappa så klart.

Men när vi skulle dricka kaffe fick vi av en slump se att Leon inte var där han skulle och då förståss inte Pine heller,så ut igen. Leon stod oroligt o gnägga på stallbacken och min undran va,var är min odåga ?? Jo då han hade gått bakvägen o ställt sej o pratat med damerna o hade jätte trevligt med snö upp till knäna ,så det var bara o pullsa o hämta honom o sen pullsa tillbaka.
Så dom fick ta kvällen på en gång o gå in i stallet dom busarna.

Grabbarna Bus
Så i morgon blir det tidigt till stallet o laga hagen och en kortisridtur,börjar jobba tolv och sen jobbar jag hela helgen så blir inget ridande förräns tisdag.

Men på Lördag ska jag o Elisabeth (syster) och Inger (syster) Gå på Bio Änglagård,ska bli himla trevligt.

Nu får vi se om det är nått bra på tv o fördriva kvällen med.

over and out!!

2 kommentarer:

  1. Vilka busar ni har fått. Höll de på så innan stona flyttade dit eller blev det efter det ?
    Tur att de är snälla och stannar på hemmaplan iaf :)

    SvaraRadera
  2. Ja det har väl börjat sen tjejerna,eller oxå sen Leon flytta in,Grabbarna busar så med varann så i bland är dom för nära staketet. Men sen kan det va att någon av damerna brunstar ,för det har varit lugnt ett tag.

    SvaraRadera