Summa sidvisningar

söndag 23 januari 2011

Seeg

Hus är byggda för att bo i, inte för att titta på"

Ja nu är min jobbhelg över för denna gång.

regnbågen
Lördag sov jag till 14.00.
Gubben o Hugo var upptagna hela dagen med Hockey,så man fick sova ifred alldeles alena hemma.
Åkte ut till stallet en stund o mocka åt tanterna o borsta av min lilla häst.Även damerna fick sej en liten avborstning. Natta även dom små liven.
Det är himla mysigt o gå o skrota i stallet,Lagom aktivitet efter ett nattjobb.

8 månader har han bott hos mej nu <3
I dag sov jag bara till 11,ska ju helst sova i natt oxå,Gubben o Hugo är på Hockey i dag med .i dag tog jag mej en hästledig dag,känns lite konstigt faktiskt,har blivit van nu o va ute varje dag .

Men i dag kände jag att mitt hem behövde en översyn och pappa hade redan fixat stallet.

Så fick bli ett stor röj i tvättstugan först i dag,mycke skräp o bös där,men nu är det rent o en massa kläder har jag slängt i Myrornas insamling.
sen blev  det vanliga, lite dammsugning o undanplock,städ av toa mm.
Så nu ser nedervåningen ok ut i alla fall.

Nu inväntar jag Gubben o Hugo så får det väl bli lite kvällsmat,men sen tror jag inte jag gör något mer,ska ju ha nått o göra resten av veckan oxå förutom hästen ;-)

Ha en goer söndagskväll.

2 kommentarer:

  1. Här blev det också en lugn dag. Eftersom jag har haft magsjukan var jag lite seg. Riktigt skönt att ta det lugnt i bland men inte när man är sjuk. Det jag "borde" gjort i helgen finns kvar. Tar mig ett par dagar till i hemmet p.g.a. smittorisken och då kan jag ju pyssla med vad jag vill. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du står i :)
    Har du redan haft Pine i 8 månader.. Jisses vad tiden går fort.

    Sv: Kan jag tänka mig att hon var. Mimmi var rätt så lik Purris tror jag på det sättet. Båda älskar att bli ompysslade.

    Ja, hjälp kan man inte få för mycket av när man har småbarn =)

    SvaraRadera