Summa sidvisningar

lördag 11 februari 2012

Häst o Hockey dag.

Ja i dag börja jag dagen ute i stallet med christina.
Vi börja med o sätta brodd i mattis framskor.

sen var det dax o släppa ut grabbarna.
Vi hade ju som sagt gjort en egen hage till mattis,och det var frid o fröjd och två lugna killar.



Ja sen Mocka vi o greja,och så konstatera jag att oj va grejer han hade mattis!
Dax o skaffa mera förvaringsboxar/lådor !!

Hem o fixa lunch till Hugo.
Körde han på Hockey samlingen.
Hem o la mej i ett värmande bad.
Upp o titta på Matchen.
Förlust efter förlängning.Surt för grabbarna men bra spel.

När jag kom hem ringde jag pappsen o kolla läget,allt lugnt sa han,bra då kommer jag om en timme.
Kom ut o konstatera att inte en häst syndes till??
Tog 5 sekunder så kom Pine springnas och efter kom matador.
dom hade löst ihopsläppet själva.
dom stod så lugnt,Pine grina lite när han kom för nära.

Men när det var dax för insläppet,skulle Pine vissa vem som är herre på täppan så då börja han jaga bort mattis från leet och när vi kom fram till stallet,fick inte nykomlingen gå in,men det löste sej o båda kom in i sina boxar och allt var frid o fröjd.
Mia kom o hälsa på så vi tog ut hästarna på gången o kolla igenom dom,inga blesyrer va vi kunde se,mattis var bara lite varm så dom har nog hunnit sprungit lite o jagat varann.


och som ni ser,blir inte bilderna för mörka blir dom för ljusa!!!

Nu blir det mat o melodifestivalen
Di leva är ju med i dag <3

1 kommentar: