Summa sidvisningar

fredag 17 februari 2012

Jobbhelg igen då.

Fast har varit ledig på fm.
Så blev ju stallet.
Mocka o greja först.
Sen tog jag in Pine (Mattis stanna snällt i hagen utan problem).
Gjorde honom klar med ridgrejer och tog sen ett pass på banan.
Blev bara ett skrittpass i dag men han fick tänka o röra på sej i alla fall.


Sen var det mattis tur.
Gick bra o ta in han själv,trodde Pine skulle mota bort han i hagen,men det gick helt ok.
Matador stod oxå snällt själv inne i stallet.
Klädde på han ridgrejer och ut på banan.
Vi lalla mest runt i skritt för o lära känna varann lite,men lite åttor o volter blev det.
Halter får vi jobba med för sånt tjafs ville han inte va med om.

Är glad att jag gjorde detta i dag,eftersom jag är en sådan fegis så gick det ritigt bra i dag ändå och nu är det gjort.
Nu vet jag att jag ta in var för sej o pyssla och även rida.
Fast vi håller oss på banan ett tag när vi är själva för säkerhetsskull ,-)

Sen har jag kört Dennis till Björne borg,intagit kaffe o macka och nu ska jag hämta Hugo o följa med han till tandläkarn och sen börjar arbetshelgen med ett dygnspass 16-16.
Ha en bra helg alla.

1 kommentar:

  1. underbart att det gick bra! då vet jag oxå det till nästa gång :)

    SvaraRadera