Summa sidvisningar

tisdag 13 december 2011

2 dagars uppdatering.

Go kväll.
Känns lite ovant o ligga här o sega sej en tisdag kväll,brukar ju ha gympa passet nu =)
Hur som helst
Måndag;
Blev en vanlig fm med stallet.
Blev inget ridande kan jag säga,blank is både på vägarna o stallbacken,och vädret var ju inget vidare heller.
Men mocka o dola och rengöring av hästen.

Hem o svida om,var ju dax för det årliga julbordet med jobbet på folketshus.
Inget vidare enligt mej,blir sämre o sämre för varje år.
Men mycke trevligt med både nya o gamla arbetskamrater,några från regnbågen och några från nybble tiden.

Sen var det dax för 16 timmars passet på jobbet.

Tisdag:
Ja i dag kom jag ju hem efter 8 tiden,körde Hugo till skolan och sen hem o drack lite kaffe o vänta på att granngården skulle öppna.
Var dit o köpte en halmpellets säck o lite godis till hästen.Förlåt ulrika,men kommer o köper av er till veckan ;.)
Ut till stallet o mocka o la som sagt in mer halmpellets,ska ju fyllas på en säck i veckan cirkus.
Blev ett ridpass på banan,ingen större lust hade jag för vädret var inge vidare i dag heller o underlaget på banan så där.
Men vi tragla runt en stund runt koner o över bommar
väl hemma tänkte jag vila lite efter lunch o duschen,men denna telefon plinga o ringde det i hele tia så jag gav upp.
Körde Ida på lite ärenden,hem o greja lite,hämta Hugo på skolan,
Sen kom en gammal vän på besök ,vi har inte setts på jätte länge,lotta o hennes son Hampus
Jättetrevligt.

Nu har vi ätit mat o matlådor fixade tills i morgon och jag ägnar nu resten av kvällen med soffgrottning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar