Summa sidvisningar

lördag 10 december 2011

Ledig Lördag

Ja i dag blev jag Ledig på riktigt ;-)
Var meningen att jag o Hugo skulle på Hockey i karlstad i dag för dm med hans lag,men eftersom han hostar så fick han stå över och vi blev hemma.

Jag börja ju dagen som vanligt med frukost framför tv o julkalendern,den är riktigt spännande ;-)

Greja lite här hemma,satt på ett sofföverdrag som jag tvättar,satt på en tvattmaskin till o lite små plock.

Mannen i mitt liv åkte till hammarö o dömde Handboll och jag åkte till stallet.
Så i dag fick jag sällskap av  karin,så vi mocka o sen tog vi in hästarna o gjorde dom i ordning för en ridtur.
Vi tog skogen eftersom Pine inte är vinter skodd än och bara har två brodd i varje sko.
Kan säga att det var med andan i halsen jag red i väg,det var isgata men det gick riktigt bra och i skogen var det bara blött o lite snö,men på slutet la det sej i snö i hovarna så fick hoppa av o hacka ur hovarna innan sista biten hem på isvägen.
När jag kom hem värmde jag en varsin Pirog åt mej o Hugo till lunch,sen försökte jag få med Hugo till stenstalidshallen på Handboll,hans stora syster spela match (Handboll )
Men nej det skulle han inte,så jag åkte upp själv.
Vill gärna försöka titta när hon spelar hemma matcher.
Gick väll så där,fast jag tycker ju att Ida alltid spelar bra ;-)


Hasse satt på läktarn med idas alla små syskon så här spännande tyckte dom att det va =)

När jag kom hem satt jag lite fart i hemmet,Dammsög,skura toaletter,tog reda på tvätt mm och gjorde en snickers kaka.
När jag kom hem såg jag tyvärr att jag köpt vit block choklad istället för ljus,s¨går det när man stress handlar,så ser inte så god ut ;-)

Sen var det dax för lördags middagen.
Inte stor variation,i dag blev det kycklingvingar o klyftpotatis o beasås,och i dag blev det ett glas vitt till maten ;-)

Nu ska jag ta kvällen,bara ta en dusch först och sen bänka mej framför tv och så mycke bättre.är ju Mikael whies dag i dag.=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar