Summa sidvisningar

fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan

Snart smäller det och är Julafton !!
Men dagen har varit rätt stresslös trots allt.
Börja dagen med stallet,åkte o mocka och sen kom Karin vi tänkte rida,men vädret grått o trisst och jag en molande huvudvärk o Karin förkyld.
Så vi tog o Longera hästarna.
Det var bra blött på banan,men Pine jobba på bra,men Galopp förstod han inte vad jag mena,får tränas mer på.
När jag kom hem blev det treo o kaffe o försöka bota min huvudvärk,hjälpte lite grann Sen kom jag på den geniala iden o åka till ikea!
Och så blev det.
Dennis ringde precis vi skulle åka så an blev med oxå,Trevligt.
Vi började med lunch,alla var vi hungriga,Dennis o jag åt kyckling/fläskfile med pommes o bea sås,Hugo köttbullar o Potatis,och Johan slog till på Julbordet.
Blev inte så mycke shopande,ett par mattor,godis ,filt.
Snygg julmatta =)
Tog en sväng till biltema oxå.Köpte kapell inprengering som jag ska prova på hästtäckena,.

När vi kom hem börja direkt med o greljera skinkan
Och städa av mitt jem,blev med hartassen i år,men nu är det rent o snyggt här hemma o Julen kan komma

Johan slog in Julklapparna medans jag städa

Brukar göra det på kvällen annars framför tv,men nu var vi klara tidigt och kunde bänka oss framför tv med årets första julskinksmacka o Julmust till,Mums.

Nu blir det en stunds tv tittande till innan sängen,och en liten sovmorgon i morgon,pappa lova ta stallet så behöver inte stressa ut till stallet i morgon.
Srn blir det o steka prinskorv innan det är dax o åka till syster bettan/eliza med familj o fira jul med hela klanen larsson/olofsson/Lundberg/ karlsson/ Oscarsson/ Magnusson

Nu önskar jag er alla en Riktigt God Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar