Summa sidvisningar

tisdag 6 december 2011

Ledig dag

Va mysigt hörrini att det är lite vintrigt,inte så mycke snö men lite kyligt i alla fall =)

Så fm var jag i stallet såklart,o där var det lite vitt på backen.
Fixa stallet så klart och tog sen in hästen.
Satt i brodd i hans skor,så nu har han två brodd i varje sko i alla fall.så nu klarar vi oss nog tills det är dax för hovslagarn o komma.
Får väll tacka Anna-karin för alla små bra pillidutter jag fick av henne för o sätta i brodd med,rensa o gänga o skruva .Så det gick förvånans värt lätt o bra.
Sen tänkte vi rida på banan,men den var faktiskt alldeles för frusen o knölig idag ,så Pin bara snubbla,så vi drog ut i skogen i stället.
Men i dag tyckte pine att värden var lite otäck när det var vitt lite här o där,
Gick o frusta o blåste,men pigg o allert var han,så det blev en trevlig tur som vanligt i det härliga soliga vinterlandet som det var i dag.
sen blev det hem o greja lite,så 3 tvättar med kläder hann jag med o lite annat smått o gott.
Hämta hem Hugo från skolan och packa i hop för hans Hockey träning.
Var sen förbi Ida en snabbis och sen dennis.
Hade köpt lite kaffe o kaffefilter åt han oxå fick han en adventljus stake o värmeljus.

Sen var det dax för gympa avslutning,jag o Ulrika höll i den i hopp i dag o körde passet lite var.
Eferåt blev det glögg o pepparkakor o clementiner.
Mycke trevligt.
Fick en underbar Julgrupp av min tisdags grupp,så fin med en rosa julstjärna i.
Dom är för gulliga.


Och nu har jag varit till Maxi o köpt kattmat till katten o halstabletter o pucko till sonen,
Så nu blir det natta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar