Summa sidvisningar

söndag 18 december 2011

Helgen

Ja nu har denna helg gått oxå,och jag har hunit med en del trots arbets helg.
Lördag:
Åkte till stallet på fm o mocka o greja.
Tog in pine för avborstning,och har börjat träna honom o vara uppbunden igen,han har ju faktiskt varit det på förra stället han bodde på.
Så satt två balsnören i ändarna på uppbindnings kedjorna som jag skar ett snitt i så dom ska gå av lätt vid ryck,och knöt i hop två grimmskaft en bit bakom rumpan så dom ska ta i när han backar för mycke.
Hem o fixa lite lunch åt mej och Hugo,sen körde jag H till Farmor o farfar(Johan har dömt handboll hela helgen)Och sen tog jag min natt väska o åkte till jobbet för ett dygnspass.
Stod en julklapp från min chef o vänta på mej på jobbet

Söndag:
slutade ju 16.00 i dag,åkte o hämta hugo hos farmor o farfar.
Hem o pusta en stund i söffa med Kattfan Erik /Luddet o titta på hästhoppningen från london.
Inga svenskar kom på placering tyvärr .

Sen var det dax o klä Julgranen.
I år fick jag montera o klä granen själv,Hugo hade ingen som helst lust o hjälpa mej.
Men nu är den klar o fin.
Sen åkte jag till Maxi o köpte Panpizza åt Hugo och en gummipizza kebab åt mej =)
Enkel kvällsmat,
Sen blev det lite julkapps inslagning.
Jag gör allt i oordning i år.
Granen o julklapparna brukar jag göra kvällen innan julafton annars ;)

sen hade jag planerat jätte mycke mer o göra,men nu tar jag kvällen,är ju en dag i morgon oxå som ska fyllas ;-)
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar