Summa sidvisningar

lördag 21 juli 2012

Löördag!

Ja i dag har jag jobbat 8-15.15.
Var lite sliten i morse .
Hugo hade två övernattnings kompisar och gubben var ute på galej.

Så har ju blivit 3 nätter med lite så där sömn ;)

Men när jag kom hem koka jag lite korv till mat med bröd o mos.
Starta diskmaskin o tvätt maskin.

La mej på söffa o slumra till en stund.
Sen ringde Hasse , så taxirörelsen jag har fick göra en utryckning o köra dom till kompisar :)

Fortsatte till stallet där jag o Mattis var Dressyr muppar i dag igen:)
Tog en uppvärmningsrunda med Inger o Fangis runt Broby.
Intog sen ridbanan och träna på övergångar , vilket jag läst på nu och förstått är en väldig bra o nyttig övning.

Så skritt/Halt Trav/skritt , trav /halt.
Han lyssnar bra framåt men inte vid avsaktning. så det får bli mer träning på detta:)

Sen red vi dressyrpasset, som Erica o Ingbritt red på KM på ridskolan.LB1 2006:)
Det gick kanon:)
Men har ju inte bokstäverna uppsatt och inte riktigt rätt mått på banan.
Så vi gjorde sakerna på ungefärliga rätta platser
Och eftersom jag var dommare så fick vi helt ok poäng på detta;)

Så nu är det bara vi övar så kan vi va
med på nästa KM:)

Nu har jag tagit reda på disken o tvätten .
Och pizza house ska få laga kvälls mat.
Ha en fortsatt bra kväll alla:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar