Summa sidvisningar

onsdag 11 juli 2012

Mys dag

Än så lnge har det varit en riktigt trevlig o mysig dag.

Christina kom o hämta mej på fm.
Åkte till hästarna,mocka o dola.

Tog in hästarna o klädde dom för en tur.
Vi tog den skitlånga rundan över tolstorp,sällåsen,tollerud.

Men kan ju säga att det märktes att det var fel man på fel häst i dag =)

Pine har ju vant sej vid Julia och Matador med mej.

Men i dag red ju jag Pine och christina Matador.
Så när vi kom till Broby var det tvärnit,bägge hästarna växte fast och vägra gå framåt.

Det stod ju en grävmaskin o lasta jord på en dumper vid ett hus.
Ok om dom hade verkat rädda,men icke,dom bara stod där lugnt o glodde och vägra gå!
Ändå red jag Pine med sporrar i dag,men det brydde han sej inte ett dugg om.
Fick hoppa av o gå brevid,men dom gick som sirap i alla fall.!
Men genom broby kom vi till slut.

Satt upp igen.
Men sen var det stopp igen vid fageråsen på Hästarna,men tillslut gick dom ,utan att vi hoppa av.

Och, ja riktigt sur var jag en stund

Sen gick resten av turen problemfritt.
Och blev bara mysig.
Myys!

Mötte två andra ryttare ,inga problem.
Jag o Pine gick förbi kossorna först vid sällsåsen ,inga problem.=)

Var ett perfekt väder för våran ridtur.
Mulet,blåsigt = mygg o bromsfritt.

När vi var klara åkte vi till värdshuset Stolpen och åt dagens Lunch.
Mycke gott.
sprödbakad fisk o Potatis.
Lite mobil tajm i väntan på Mat

Mums

Nu har jag vilat middag.
så nu är det dax för en kopp Java.
Sen r det dax för Garderoberna igen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar