Summa sidvisningar

tisdag 10 januari 2012

En liten uppdatering

Börjar med går dagen.
som börja med stallet o hästen så klart.
Mocka åt hästarna,sen kom Syster Inger så vi gick in o tog en fika moder o faderen.
vi har så trevligt på våra fika förmiddagar.
Det var ju en rätt kylig fm och tiden rann i från mej ,så jag tog o longera Pine i dag.
han är så duktig på detta nu,så bara det blir milt så vi kan va på banan ska vi börja träna galopp i linan.
Hem o laga mat,fiskbullar o potatis,det var riktigt gott,längesen vi åt det =)
Men det man inte har i huvudet får man ha i bensin tanken som gullan sa,glömde min telefon i stallet så fick åka ut igen o hämta den.

Hem o ställde mej på crosstrainern i ca 25 minuter.
och sen blev det jobbet 16-08.

Tisdag:
I dag har skolan börjat igen,så körde Hugo till skolan och sen stallet igen.
Mocka åt pine och plocka reda på våra saker lite och konstatera att mösssen varit i pines fleece täcke tunna!! 2 täcken hade dom bitit hål i =( som tur var inte i dom nyaste och jag har rätt många så vi klarar oss.
men irriterande ändå.

Åkte sen o hämta halmpellets i stall Nore o fick en trevlig pratstund med Ulrika.

Sen var det dax för pattröntgen i karlstad,tur dom inte får den behandlingen varje dag ,då skulle dom se ut som tax öron ;-)
så nu är det bara o vänta på svaret som kommer med posten.

Tog mej en tur till Hööks på hemvägen ,köpte ett sk gagbett åt Pine.
Sen tog jag en snabblunch på Max(Ligger ju alldeles brevid Hööks ).

Ja och i kväll avsluta jag dagen med mitt gympa pass,för nu har VÅR terminen börjat.
Det var härligt o gött o kpmma igång igen.

Nu tar jag kvällen så jag örkar upp i morgon för en ny fm i stallet och sen ett kvälspass.
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar