Summa sidvisningar

lördag 14 januari 2012

Löördag.

I dag är man lite effektiv igen då.
Eftersom hästen gått dåligt denna vecka pga väder(är ju bra o skylla på i alla fall) och lite byte av arbetspass,så gick jag upp tidigt i morse och drack mitt morgon kaffe och sen ut till stallet.
Var där runt halv åtta.
Mocka åt Pine och tog sen en liten fika med pappa o invänta dagsljus.
Så vid halvnio fick hästen gå in igen o bli klädd för ett ridpass.
Så i dag fick vi prova mitt nyinköpta Gag bett(är ett milt bett ) Men som hjälper små stela travare o komma ner o kunna jobba i form.
Vi red på bana ,gick riktigt bra eftersom pappa harvat,lite knöligt vissa ställen.
Men vi våga på o trava lite oxå i form stundtals ,-)
Tänk att så små hjälmedel kan göra underverk,och sitta ner i traven kunde jag oxå i Gullan dressyrsadel utan o känna mej som en hoppjärka på ryggen.
Hem o satte fart på Hugo.
Havregrynsgröt kokades till frukost och hockeyväskan packades och sen iväg på samlingen 11.45 och matchen börjar ett.
Så nu go vänner åker jag o tittar på matchen och sen blir det ett dygnspass på jobbet,att jobba dygn är väll det enda negativa med mitt nya jobb ;-)
Och Nu delar jag denna på FB !!

1 kommentar:

  1. Såg er i fm på stallbacken när vi tog en liten kortispromenad, Ja dygnspass är både på gott o ont... blir ju liite mer ledighet emellan varven iaf.... förhoppningsvis....=) ha det gött=) syster Inger

    SvaraRadera