Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Nu är glada julen slut,slut slut

O julegranen kastas ut,ut,ut.
Japp precis va jag gjort i dag,eller monterat ner den i alla fall =)
Ja i dag när jag kom hem från jobbet vid 08.00  tiden,spöregna det,så bestämde mej att hästen fick vänta en stund.
Så fm ägna jag åt att städa bort Julen.Så nu är den borta från nedervåningen i alla fall.
Gött.

När jag var klar med det så bar det ut till stallet.
och där mötte jag en Glad o pigg Pine som brutit sej ur hagen o varit på upptäcktsfärd.
Han trodde jag skulle försöka fånga in honom så han sprang i väg så fint,men jag tänkte spring en stund du så lagar jag staketet under tiden =)
Det gjorde jag ,med Balsnöre =)
Pappa skulle lagat ordentligt i morgon.
Ut brytar kungen.

Efter jag fixat stallet,tog jag in busen o kolla igenom honom så han inte fått några skador av rymmninge,det hade han inte.
Så på med Longerings utrustningen och ut på ridbanan o tog ett pass.
Och i dag gick han så där klockrent i linan,lugn,fin framåt o trampa under sej så snyggt både i traven o skritten,och mina komandon lyssna han perfekt på i dag.
Han var väll trött efter sitt äventyr.

Nu tänker jag inte göra nått mer i dag,ska ju som sagt fylla en ledig dag i morgon oxå,så bäst jag spar lite ;-)
Ha en goer kväll alla,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar