Summa sidvisningar

måndag 23 januari 2012

Vacker dag!

Ja en riktigt fin dag har det varit i dag.
Var självklart ute i stallet på fm.
Fika med mamma o pappa .
Fixa o dona i stallet och då fick vi besök av systra Inger o Hunden.
Och fick en trevlig pratstund =)
og in pållen och klädde han med ridgrejerna och sen ut på gärdet i solen o tog ett rid pass.
Riktigt kul
Märks att Pine tycker det är roligare o jobba ute i det fria än inne på banan,pigg o framåt .
Trava funka oxå på gärdet och det gjorde han så lugnt o fint i samlad form och jag kunde sitta ner utan o vara hoppjärka.
Men märks han inte är van o jobba på detta viset så blir trött fort.
Så vi får ta det varsamt fram =)

När jag kom hem fick jag ta tag i hemmet lite.
Plocka undan,dammsög o skura golven o bytte mattor.
Tvättmaskinen går varm oxå med mattor o udda saker,för o se om man kan minska ner till 1 tvättkorg.

Sen blev det en kväll på läktaren ute på crk.
titta först på Grannens dotter erika.
Dom är så duktiga!! Hoppar o har sej och av åker dom ,men upp igen .




Sen Var det Ingbritts tur.
Hon red saffran.
En mysig häst men har lite egna ideer för sej ,så hon och Ingbritt hade en egen studsande show,riktigt kul o titta på =)
När jag kom hem var jag genomfrusen o Hungrig så va passa bättre än varm oboy och ostmacka,Mums
God natt !! och nu letar jag inte mer häst förräns jag får se hur detta blir,skulle va himla kul=)

2 kommentarer:

  1. Vad har du på gång nu ?

    SvaraRadera
  2. Full rulle, men roligt=)ja Irene vad har du på G? har luskat lite på hästar oxå faktiskt, men dom var nog två, en Shire som gillade o va lite aktiv tror jag.Och en fjording som bara trivdes med o va!=)"omplaceras" lr nåt pga tidsbrist! kram Inger

    SvaraRadera