Summa sidvisningar

torsdag 3 november 2011

Några tankar

Ja jag ska blogga av mej om några saker från tv i går.
Det första programmet jag såg var uppdrag granskning,en tragisk historia.
Men jag anser,får socialen in en misstanke om Sexuella övergrepp/Misshandel på barn,så självklart måste det göras en utredning om det stämmer.
För hur Många barn är det inte som far illa i sina hem??
Sen Kan man ju verkligen ifrågasätta tillväga gångsättet.
Rycka upp två barn från sin trygga hem miljö o bara lämna dom till helt okända människor?? Hur bra mår dom av det.
Nä Dom måste ju ändra sin lag bok om detta.
Och sen undrar man,vem kan man lita på,en syster som gjort anmälan??
Nä in med ett annat tillvägagång sätt,så slipper en hel familj må dåligt o bara ryckas upp o splittras.
Nu sluta ju denna Historia lyckligt i alla fall,men hur mår en familj efteråt,hur ska man våga va mot sina barn,törs jag ge dom gonatt kram/puss?? Kan dom sova brevid en i sängen?? .

Nästa program var ju Kalla fakta,om förskole personal och hur trygga barnen är på sitt dagis /Fritids.
Personligen tycker jag nog inte det är bara  personalen som ska hängas ut när olyckan är framme.
Det är ju som i vilket vårdarbete som helst,För lite personal på för många Brukare/Barn.
Men dom bestämmelserna kommer ju från högre makter.
Men eftersom det är så här,så är det ju ändå viktigare att säkerheten är 100% På dagis / fridids.Lokalerma ska ju säkerhets kollas med jämna mellan rum.
Och Ute platserna oxå,det ska va säkra saker,allt annat ska bort,och sen kan inte en Personal va ute med ca 10 barn själv,finns inte en chans o ha 100% Koll på alla barn då,om hon inte sätter dom i en sandlåda allihopa.
Nä kanske dax att komunerna spar in pengar någon annanstans ett tag än på Barn o Gamla !!
Sen finns Det alltid någon personal på alla ställen som man undrar om den verkligen ska jobba med detta.;-)

Sen Tänkte jag lite på en annan sak.
Det var ju en gravsten som ramla över ett barn så denna dog.
Mycke tragiskt.
Men sen kommer det,ja men det är väll för fan föräldrarnas ansvar att barnen inte klättrar på gravstenar o uppför sej på en kyrkogård.
Självklart är det det,men alla som har barn vet va snabbt det kan hända saker och barn uppfostras inte över en natt Eller??
Även om jag inte tillåter vissa saker mina barn gör,så testar dom.
Nä då tycker jag det är värre med dessa sk vuxna ungdomar som går o välter gravstenar för nöje skull,då kan man börja prata om misslyckad barnuppfostran !!
Tack för mej Nu åker jag till hästen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar