Summa sidvisningar

söndag 25 mars 2012

Ännu en braig dag =)

Ja i natt ställde vi ju fram klockorna till sommartid.
Så kändes när jag åkte till stallet att jag inte var rätt inställd på den tiden.
Åkte halv tio ca.

Mocka o dola ,och fundera på om jag skulle ta Mattis på en skogsrunda eller inte??
Det blåste rätt kraftigt på stallbacken,och igentligen hade jag en del o göra hemma.
så bestämde mej för o åka hem.
Men när jag kom till broby,ringde gubben o sa att han o Hugo skulle åka på en shopping tur och äta lunch ute.
så jag vände bilen och åkte tillbaka till stallet;-)
Så det blev en luffs tur i skogen tillslutmed Mattis.
Och det var tur,var jätte härligt där ,ingen blåst alls =)
<3

Lite rundare öveer rumpan tror jag,om jag inte är hemma blind;-)
Känns som mattisbörjar lägga på sej lite hull,det ärbra.
Han får Mycke hö och även 7dl Lusern i kraftfodret.
Får väll öka det om det behövs,men börjar lite försiktigt.

När jag kom hem var det dax för Potatisgratängerna som vi ska ha i Morgon på Pappas 80 års kalas.
80 år ,Det är respekt som grannfrua sa.

Så 4 st blev det,varav en stor.

Och trodde jag var energi lös i dag,kom lixom inte i gång med nått mellan gratängerna.
Men tillslut var alla fönstren på övervåningen putsade + tvättstugs fönstret jag glömde i går.;-)

Dennis var på snabbvisit.
Och sen ringde Ida o ville bli bjuden på kvällsmat.
så så fick det bli.
Det fick bli pommes o tjockkorv =)
Myys,var längesen dom var här ida och Hasse.

saknat varann tror jag minsann <3

Ida o Luddet

Myys,synd bara att inte Dennis var med oxå ..

Nu är tvätten hängd och diskmaskinen i gång.
Nu tar jag kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar