Summa sidvisningar

lördag 24 mars 2012

Det vart en bra dag i dag =)

Ja herregud.
Helt plötsligt slog energin till igen med en väldans kraft =)
Skönt.
Börja i går efter jobbet ,med att putsa fönstret i köket o dammsuga o torka golvet.

Hugo och johan var på Hockey med jobbet.
Näe dom kom hem hämta vi casper och sen var det lan här i natt.
Men dom sköter sej så bra ,så det är inga problem.

Lördag:
I dag gick jag upp rätt tidigt i alla fall, ca halvnio;-)
Tog en kaffe stund och sen gav jag mej i kast med vardagsrummet.
Fönstret o damma överallt ink Soffan.
Så nu är det vårklart oxå.
Fortsatte med fönstren i Johans och mitt sovrum,så nu är alla fönster klara på nedervåningen =).

Käka lite lunch och sen åkte gubben på Hockey igen och Hugo på Handboll.
Själv tog jag en paus i städandet och åkte till stallet o bädda o fixa kvällsmaten åt grabbarna.
Sen Tog jag in kusarna,dom är så goa,jag tar dom i ett varsitt grimmskaft o går in,släpper Mattis i sin box och binder upp Pine på gången.
Det funkar hur bra som helst nu med uppbindningen=)
Sen blev det en rask tur genom skogen med Pine.
När vi svängde upp vid åsbacka korset slog fan i mej att nu vill jag galoppa.
så det gjorde vi ,o hej o hå va det gick.
Men som jag räknat ut så tog det stopp i halva backen vid missionshuset ;-)
Men vi sakta ner innan ,så han är allt lyhörd fast det går undan =)
Det var alltså första galoppen på Pine ute på vägen med mej som ryttare,så jag är liite mallig faktiskt.
Sen gick han jätte bra en stund på banan,och vi kunde trava i form på volt.
Fast det får jag väll tacka Julia för som gör ett kanon jobb med min prins eller superstar som han även kallas nu =)
Men han blir fort svett,han har inte börjat fällt ordentligt och det är ju rätt så varmt nu på dagarna.

Nu ska vi posera grabbar,inte krångla =)

Opps där försvann Pine

så där jag ,en någorlunda bild i alla fall.

Nu har jag gjort en potatis gratäng till pappas åttio kalas på måndag,blir mer av det i morgon.
Nu gör jag en sen middag åt oss och sen får det bli kvällen här =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar