Summa sidvisningar

onsdag 14 mars 2012

Häst dag igen då.

Ja i fm kom ju Petra o gav mattis Masage.
Han gilla inte det något vidare faktiskt.
Tyckte det var märkliga händer Petra hade ;-)
Så han blev lite stressad.
Hämta in Pine som sällskap ,då blev det lite bättre.
Men några större krämpor verka han inte ha,men hon återkommer i början av maj oförsöker igen,får vi se om han gillar det bättre.
Tänkte köra vänskapsleken men han,så han lär sej att man kan ta på honom överallt utan att det är något farligt.=)
Fick äntligen upp mattis boxskylt oxå =)
Så nu har grabbarna lika =)

Hem o dola lite,dammsög,körde diskmaskin ,hämta hem Hugo.
Och sen la jag mej en halvtimma på söffa o vila mej i form.
Sen åkte vi till Ölme igen.
Hugo följde med till Mormor o Morfar i dad,kul=)

Sen kom Julia och det blev en ridtur på Grabbarna.
Jag red Pine och Julia matador.
I dag var han pigg min lilla Ponny=)
Vi red våran sk rävsalarunda,mycke längesen vi red den.
Börja lugnt o fint,men efter vall var det ju invation av svanar o alla möjliga fåglar på gärdena som lät.
Pine blev lite uppstressad av dom tror jag,han blev i alla fall väldig pigg =)

Sen kom det en bil som mullra lite extra,bakom oss ,och då fick Pine spunk o skulle rusa framåt,när han inte fick det så studsa han på stället o småstegra sej!!
Knäppgök,så har han aldrig gjort förut.
Men i dag är jag stolt över mej själv,jag hoppa inte av utan löste problemet på ryggen och blev inte direkt rädd eller skärrad heller.
Utan småmuttra mest efteråt att han var knäpp=)
sen fortsatte resan på en vårväg som dom sjönk ner i leran och sen ut på gärdet med mycke vatten o lera.
men där lugna dom sej,var rätt tungt för dom o gå ,så Pine orka inte bråka mer =)

En trevlig ,spännande tur,men rider nog inte mer där förräns det torkat upp ;-)

Är så glad att vi har träffat på Julia .
Dels för att vi får sällskap och att hon puschar på mej lite så jag vågar ;-)
Och att hon gillar båda mina hästar =)=)

Bus Pine <3 Fick sitt nya fina pannband på sej i dag =)

Nu disken och sen tar jag kvälle,i morgon kommer Inge o skor bak fötterna på Pine,han sprätte lös bägge bakskorna på turen i dag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar