Summa sidvisningar

tisdag 27 mars 2012

Ölme dag!

Ja i dag blev det en Ölme dag igen.
Frukost med Mamma o Pappa och Annelie.
Sen kom även syster Inger och Fangis.
Så då blev det hundbus en stund =)

Inger och Annelie gilla inte denna bilden,Jag tycker den är kul=)
Jag har tagit bort den från Fb;-) Men här får den stanna ??


Hundbus

Sen åkte jag o pappa till väse,skulle köpa bvitamin till hästarna,men dom tog ju inte kort där,så bara o åka hem igen tomhänta =(
Får bli en tur till Granngården i morgon i stället.

Sen hjälpte jag till o städa klart i lokalen efter 80 årskalaset.

vi fick även lunch av mamma o pappa,rester från gårdagens kalas.

Nu äter vi igen =)

Sen hade jag ju stallet kvar o fixa.
Gjorde i ordning lusern till Pine oxå,tror han behöver lite extra nu när han rids mer,och höet är et inte så mycke näring i just nu.
Så tills gräset börjar komma upp får dom lite tillskott av detta =)

Se kom Julia,så då blev det en gemensam ridtur.
Vi red Islandshäst rundan.
Och jag red Matador och han börjar pigga på sej och stark är han i trav o Galopp.
så nu tänker jag byta bett till nått som är lite effektivare.
Jaja men jag rider hellre säkert än rider en häst jag inte får stopp på.
Och vad är bättre,ha ett mildare bett så man får sitta o slita o dra i munnen på hästen för o få stopp ,eller ett skarpare,som man inte behöver slita o dra i munnen??
Många åsikter om detta.
Hur som helst ,mattis ville galupera varje gång jag tog travv.och sen takta han bit vis,men han lugna ner sej efter en stund =)
Vi avsluta med lite ritt på banan,galupera en gång i varje varv på mattis.
Mysigt.
Pine var trött o svett efter uteritten så var inte så arbets villig med Julia.

fast jag tyckr dom va duktiga ändå =)


Nu har jag avslutat dagen med mitt Gympa pass,nästa vecka är sista gången för den här terminen.

Nu tar jag kvällen.
i morgon är det en jobbdag igen 8-16


Ja du får ledigt i morgon,lovar !!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, tog du bort den? Den här bilden vid matbordet var ju inte så fager den heller :) Har letat som en tok bland mina bilder för att hitta en att hämnas med ;) Går bet. Nene är snygg på alla bilder. Tack för en trevlig förmiddag!

    SvaraRadera
  2. Haha vilken tur att man får se de preskriberade bilderna här ;0) Å attans va sur Pinnen ser ut på den bilden, Jag håller med dej, bra att ha skarpare bett än att sitta å såga. Det är ju bra att få stopp på busen,,,han blir lätt hög i gasn den gamle mannen Kram från Mattis matte

    SvaraRadera